1. Courchevel Altiport (CVF/LFLJ), Franciaország:

A Courchevel Altiport a francia Alpokban található, és rendkívüli domborzati viszonyai miatt nevezhető veszélyesnek. A pálya rövidsége (525 méter) és a hegyek közötti szűk tér miatt a leszállás és felszállás kihívást jelent mind a pilóták, mind az utasok számára.

  1. Madeira repülőtere (FNC/LPMA), Portugália:

A Madeira repülőtere a tengerre épült mesterséges platformon helyezkedik el, és gyakran erős oldalszéllel küzd. A hegyek veszik körül, ami a szélirányok változását nehezíti, és a rövid kifutópálya miatt további kihívásokat jelent.

  1. Gibraltar repülőtere (GIB/LXGB), Egyesült Királyság:

Gibraltar repülőtere a várostól közvetlenül érintő kifutópályákkal rendelkezik, ami a szokatlan közlekedési helyzet miatt veszélyforrást jelent. Emellett a szeszélyes időjárási körülmények és az erős szél további kihívásokat támaszt a pilóták elé.

  1. Tivat repülőtere (TIV/LYTV), Montenegró:

Tivat repülőtere a hegyek közötti szűk völgyben fekszik, és a rövid kifutópálya mellett a hegyekből származó turbulenciák miatt is veszélyesnek tekinthető. A bonyolult domborzat és az időjárási viszontagságok további kockázatokat jelentenek.

  1. St. Barthélemy repülőtere (SBH/TFFJ), Franciaország tengerentúli területe:

A sziget kis mérete és a meredek dombok miatt a repülőtér kihívást jelent a pilóták számára. A rövid kifutópálya és az erős oldalszél teszi veszélyessé a leszállást és felszállást.

  1. Gazipasa repülőtere (GZP/LTFG), Törökország:

A Gazipasa repülőtere a török riviérán található, és a környező hegyek közelsége és a tengeri szélviharok miatt számíthat kihívásokra. Emellett a kifutópálya viszonylag rövid, ami további korlátozó tényezőt jelent a nagyobb repülőgépek számára.

  1. Toncontín repülőtere (TGU/MHTG), Honduras:

A Toncontín repülőtere Tegucigalpában található, és a várost körülvevő magas hegyek és a rövid kifutópálya miatt ismert veszélyes repülőtérként. A hegyekből érkező turbulenciák és a várostól való közelség miatt a pilótáknak különleges készségekre van szükségük.

  1. Barra repülőtere (BRR/EGPR), Egyesült Királyság:

A Barra repülőtere egy skót szigeten található, és egyedi abban, hogy a homokos tengerparton kialakított kifutópályákkal rendelkezik. Azonban az apály és dagály miatt az időjárás viszontagságai, valamint az éjszakai repülés kihívást jelentenek, mivel a pálya nincs megvilágítva.

  1. Narsarsuaq repülőtere (UAK/BGBW), Grönland:

A Narsarsuaq repülőtere a grönlandi fjordok közelében helyezkedik el, és a hegyek, jéghegyek és az erős szélerősség jelentik a fő veszélyforrásokat. A változékony időjárás és a limitált navigációs lehetőségek további kockázatokat hordoznak.

  1. Saba repülőtere (SAB/TNCS), Hollandia Karib-térség:

A Saba repülőtere a Karib-tengeren található egy kis szigeten, és a rövid (396 méter) és hegyvidéki kifutópálya miatt tartozik a legveszélyesebb repülőterek közé. A környező dombok és az erős tengeri szél kihívásokat jelent a pilóták számára.