Az ország élelmiszerár-indexe szerint az élelmiszerek átlagos költsége Brazíliában napi 80 R$. Az átlagos brazil étkezés személyenként körülbelül 32 R$-ba kerül, a korábbi utazók költési szokásai alapján. Általában olcsóbb reggelizni, mint ebédelni, vagy éppen vacsorázni. Természetesen ebben a megállapításban sincs sok újdonság. A legtöbbet akkor tudunk spórolni az élelmiszer árakon, ha kihagyunk néha egy-egy étkezést. Igen ám, de mit ér a városlátogatás finom helyi falatok nélkül. Gyakorlatilag mintha ott sem jártunk volna. Pedig Rio de Janeiroba érdemes elmenni. És nem csak a fantasztikus karnevál miatt.

Mennyibe kerül egy átlagos étkezés Rióban?

Az étkezés ára Rióban természetesen változhat attól függően, hogy hol eszik és mit rendel az ember. Egy tipikus riói étkezés egy átlagos étteremben körülbelül 15 USD-ba kerül, míg egy utcai árustól származó étkezés akár 5 USD-ba is kerülhet. Éttermeknél fontos, hogy azokat a helyeket keressük elsősorban, ahol a helyiek is esznek-isznak, hiszen ezek minden bizonnyal bevált helyek már.

Mennyiért lehet italt vásárolni Rióban?

A Rio Drink egy jól ismert kínai márka az alkoholos iparban. Ez az ital, amelyet a Bacardi Breezerrel versenyeznek, ma már a kínai lányok italvilágának alappillére. A Shanghai Bacchus Limited Company, az ausztrál BacchUS Distillery leányvállalata 2003-ban alakult. Nem volt ritka, hogy hasonló palackokat egy másik kínai cég is beszerezhetett. Ez a fajta klón lényegében az eredeti közvetlen másolata. Beperelték és bírságot is kapott, de még mindig megvásárolható. Valamikor Riói palackokat árultak, de ma már csak dobozos változatokat árulnak, amelyek sokkal olcsóbbak.

Az árak csökkenése számos tényező eredménye lehet. A brazil real leértékelődése a dollárral szemben a helyi termelési költségek csökkenését eredményezte. A Coca-Cola globális értékesítéseinek nagy része jelenleg Brazílián kívül történik, ahol az árfolyam-ingadozások kisebb hatással voltak, mint az országban. Továbbá a brazil reál értéke esett más valutákkal szemben, ami drágábbá tette az import árukat a vállalkozások számára. Az áruk és szolgáltatások árai általában csökkentek a megnövekedett brazíliai importköltségek miatt. Ezen ingadozások ellenére a Coca-Cola%27 népszerűsége továbbra is magas. Ez a kategória az összes üdítőital-eladás 40%-át tette ki 2019-ben. (forrás: travelweeksaopaulo.com)